۸ مورد از استانداردهای سئو برای تولید محتوا

استاندارهای سئو برای تولید محتوا باید هم در سئو داخلی سایت و هم در سئو فنی سایت رعایت شود. وقتی در تولید محتوا اصول سئو را رعایت کنیم باعث می‌شود، سایت در سرچ گوگل درتبه‌های بهتر و بالاتری قرار گیرد بدون اینکه ما هزینه‌ای کرده باشیم. قبل از استفاده از خدمات تولید محتوا برای سایت مان باید از اصول و قوانین بهینه سازی و سئوی محتوا و سایت آگاه شویم. یکی از مهم ترین موارد درسئو استاندارد و باب میل گوگل، رعایت قوانین الگوریتم های گوگل است.

هدف ما در تولید محتوا نباید تنها بدست آوردن ترافیک موتورهای جستجوی گوگل باشد بلکه پیش از این باید مخاطب برای ما مهم باشد و محتوا را کاربرپسند تولید کنیم. برای اینکه بتوانیم موتورهای جستجوگروهمچنین مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان خود را به سایت بازگردانیم ونگه دارید  باید به فراتر از بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو بپردازیم. به عبارت دیگر، محتوای بی کیفیتی راایجاد نکنیم که مرتب دیده و روی آن کلیک می‌شود اما هیچ ارزش اضافی را برای کاربر موتور جستجو فراهم نمی کند. ممکن است برخی سایت‌های محتوایی تولید کنند که کاربرپسند نباشد و از نظر گوگل هم تایید شده نباشد، بنابراین خطر جریمه شدن توسط Google برای آن‌ها دور از انتظار نیست .

چگونه محتوا را براساس کلمات کلیدی سئو کنیم؟

اصل اول این است که محتوایی که تولید می‌کنیم باید بتواند نیاز کاربر را برآورد. پس باید کلمات کلیدی را انتخاب کنیم که علاوه بر اینکه میزان سرچ بالایی دارند، در زمینه کاری ما هم کاربردی باشند.

تحقیقات کلمات کلیدی: اگر می خواهیم ازطریق جستجو ترافیک ایجاد کنیم، بهتراست قبل از شروع نوشتن، تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهیم. به این ترتیب، می‌توانیم روی کلمات کلیدی متمرکز شویم که در حال حاضر مقدار مشخصی از حجم جستجو را دارند. به عبارت دیگر، درمورد موضوعاتی بنویسیم یا کلمات کلیدی‌ای را پیدا کنیم که کاربران در جستجوی اطلاعاتی در مورد آن‌ها هستند.

بهینه سازی کلمات کلیدی: انتخاب کلمات کلیدی با حجم سرچ بالا و کاربردی وبا کیفیت می‌تواند تاثیرمثبتی درسئو محتوای ما داشته باشد. میزان سرچ کلمات کلیدی را می‌توانیم با ابزارهای مختلفی بدست آوریم. برای مثال با استفاده از ابزارهای کاربردی مثل گوگل ترندز و کیوردپلنر و کیورد تولز کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا را بیابیم و میزان سرچی که در دوره‌های مختلف روی این کلمات انجام شده را بدست آوریم و براین اساس شروع به تولید محتوا کنیم.

سازمان‌دهی محتوا: مطالب موجود در سایت باید به روشی منطقی سازماندهی شوند. این کارباعث می‌شود که کاربران سایت به دیگر مطالب سایت که مرتبط به این مطلب هستند به آسانی دسترسی داشته باشند. بنابراین کاربران مدت زمان بیشتری را درسایت می‌مانند و تاثیر بسزایی در میزان رنک سایت در گوگل دارد.

ارتقاء محتوا: با به اشتراک گذاشتن محتوای سایت در شبکه‌های اجتماعی وایجاد پیوندهایی (چه به صفحات داخلی سایت و چه به سایت‌های خارجی) به محتوای جدیدی که ایجاد می‌کنیم، میزان دیده شدن سایت را افزایش می‌دهیم.

سئوکلمات کلیدی براساس استانداردهای سئو برای تولید محتوا

استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان، عنوان مقاله و توضیحات متا در سئو سایت تاثیر مثبت دارد. ازآنجایی که ربات‌های گوگل هنگام ایندکس کردن محتوای سایت به تگ عنوان بسیاراهمیت می‌دهند، بنابراین گذاشتن کلمه کلیدی در تگ عنوان برای سئوی سایت مهم است. اگرمی‌خواهیم محتوای سئو شده دررنک بالاتری درگوگل قراربگیرد بایستی درعنوان مقاله ازکلمه کلیدی استفاده کنید. همچنین استفاده از آندرلاین و اعداد در عنوان مقاله به بهینه سازی و سئوی محتوا کمک زیادی می‌کند.

توضیحات متا همان پیش نمایش محتوا است که هنگام سرچ کلمه کلیدی مورد نظر به کاربر نمایش داده می شود. درتوضیحات متا باید از کلمات کلیدی جذاب و پر محتوا استفاده شود، بطوری که درکاربرحس اعتماد و اطمینان را ایجاد کند و باعث شود کاربر جذب سایت شده و مدت زمان طولانی را درسایت بماند.

استفاده از تگ‌های هدینگ در کل محتوا

بطور کلی تگ‌های هدینگ هستندH1تا H6 که باید درعنوان‌های پاراگراف ها به همراه مترداف‌های کلمات کلیدی استفاده شوند. تگ هدینگH1 برای عنوان بکار می‌رود و درطول محتوا فقط یکباراستفاده می‌شود. توجه کنید که در تگ‌های H1 تا h3حتما باید کلمه کلیدی استفاده شده باشد.

الگوریتم پاندا و تعداد کلمات کلیدی

براساس الگوریتم پاندای گوگل بکاربردن کلمه کلیدی بصورت متعدد باعث می‌شود ربات‌های گوگل محتوای ما را بی کیفیت تشخیص دهند و رتبه سئوسایت کاهش یابد. می‌توانیم از کلمات کلیدی به تعداد کمتری استفاده کنیم ولی کلمات مترداف کلمه کلیدی را درکل متن و پاراگراف‌ها پخش کنیم. بهترین روش استفاده از کلمات کلیدی در متن، بکاربردن کلمه کلیدی یک مرتبه در عنوان مقاله و پاراگراف اول ومرتبه دیگر درپاراگراف آخر مقاله است.

تولید محتوا با طول مناسب براساس اصول سئو

هرچند می‌توانیم با محتوایی با کیفیت ترافیک سایت را تا حدودی افزایش دهیم ولی اخیرا گوگل محتواهایی با کمتر از۶۰۰-۷۰۰ را تایید نمی‌کند. بنابراین باید محتوایی که تولید می کنیم بیشتر از۶۰۰ کلمه باشد و در عین حال بسیار با کیفیت باشد و کلمات کلیدی بصورت محدود در آن رعایت شود. محتوای مناسب می تواند دارای ۲۰۰۰کلمه باشد.

استفاده از فونت مناسب و خوانا برای محتوا

استفاده از فونت مناسب برای نوشتن محتوا نکته بسیار مهمی است زیرا اگر محتوا خیلی خوب نوشته شده باشد و با کیفیت باشد ولی از خوانایی مناسبی برخوردار نباشد، باعث می‌شود کاربردرهمان ثانیه ابتدایی ورود از سایت خارج شود و این روی رنک و سئو سایت تاثیر منفی دارد.

آیا ریسپانسیو بودن سایت با سئو درارتباط است؟

سایت و محتوا باید در تمام دستگاه‌های تلفن همراه و سیستم‌های کامپیوتری به درستی نمایش داده شود و باصطلاح ریسپانسیو باشد. اگر گوگل تشخیص دهد که سایت ما موبایل فرندلی نیست و محتوا را به درستی و کامل نشان نمی‌دهد، دررتبه سئو سایت تاثیر منفی می‌گذارد.

سئو اصولی تصاویر در تولید محتوا

محتوای تولیدی حتما حاوی عکس و ویدئو خواهد بود و این‎‌ها نیز مثل محتوای متنی نیاز به سئو دارند. برای سئو تصاویر بهتراست ازعکس‌هایی استفاده کنیم که خودمان تهیه کرده‌ایم و ازاینترنت برنداریم. همچنین برای سئو عکس‌ها و تصاویر به آن‌ها ALTو عنوانی که حاوی کلمه کلیدی است، بدهیم.

ارتباط شبکه‌های اجتماعی با سئو محتوا

در انتهای مقالات لینک‌ها و دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها حساب و یا پیچ دارید را قراردهید. این کار باعث اشتراک گذاری راحت محتوای شما توسط کاربر به دیگران می‌شود و در بهبود رتبه سئوی سایت بسیار موثر است.

خلاصه آنچه در مورد استانداردهای سئو برای تولید محتوا گفته شد

ابتدا باید مشخص کنیم هدف مان از تولید محتوا چیست و د رمورد چه چیزی و برای چه کسانی می‌نویسیم؟ سپس به یاد داشته باشیم برای نوشتن یک محتوای باکیفیت و مطابق با اصول سئو بایستی ابتدا قواعد نگارشی و املایی به درستی درآن رعایت شود. لینک دهی های داخلی به صفحات سایت خودمان و لینک دهی به سایت‌های دیگر را جدی بگیریم و بدانیم که این پیوندها روی سئو محتوا و بهبود رنک سایت بسیار اهمیت دارند. قرار دادن دکمه‎‌های شبکه‌های اجتماعی نیز در اشتراک گذاری محتوا به وسیله کاربران در سئو مهم است. و در نهایت چگالی کلمات کلیدی استفاده شده درمحتوا را مدنظر داشته باشیم که بیشتر از آن تعدادی که مدنظر الگوریتم‌های گوگل است، نشود.